Íncipy presenta el primer estudi sobre maduresa digital de les empreses

Publicat el primer estudi sobre l’estat de transformació digital de les empreses espanyoles

El passat dimarts 28 de setembre a Barcelona, la consultora Incipy  en col·laboració amb l’ empresa de selecció de personal nPeople, va presentar el seu primer estudi sobre l’estat de les empreses en transformació digital.

Aquest estudi, innovador pel que fa a metodologia com a la temàtica, te un doble objectiu: el primer de caràcter informatiu, analitza la situació de 250 empreses enquestant a directius de diferents àmbits d’actuació. El segon objectiu de l’estudi és oferir una eina a les empreses per accelerar el seu procés de transformació digital.

IMG_20170928_095621

Segons Joana Sánchez, presidenta d’ Incipy, hi han pocs líders digitals degut als propis factors de risc que comporta la pròpia transformació digital com per exemple, la soledat dins dels equips directius o la manca de resultats econòmics procedents d’Internet.

L’actitut reactiva de molts directius fa que es retardi la transformació digital dins de les empreses espanyoles.

J. Sánchez afirma que les dones estan ajudant moltíssim al canvi cultural dins de les empreses a través de departaments de RRHH, comunicació i/o màrqueting.

Tot i que la mitjana de valoració  final de transformació digital de les empreses espanyoles és més aviat baix, 3.7 de 10 (màxim),  els especialistes adverteixen que aquest procés s’accelerarà ràpidament ens els propers anys gràcies al canvi generacional dels equips directius.

Variables clau que conformen l’Índex i presentació de resultats

La definició del índex s’ha realitzat en funció de quatre àmbits clau: visió, cultura i lideratge, les persones, els clients i els  models de negoci. A partir d’aquests àmbits s’han definit 5 estadis de maduresa digital: bàsica, inicial, estratègica, transformadora i innovadora calculats a partir de 14 indicadors.

  • Visió, cultura i lideratge

Punt + El 42 % de les empreses tenen un full de ruta de transformació digital. La figura sènior està representada en un 28 %, centrant al client com a centre de la seva estratègia

Punt –  Més de la meitat de les empreses NO tenen pla de transformació digital i NO tenen un líder digital sènior delegant aquesta responsabilitat a un perfil júnior

  • Persones

La transformació digital és una transformació de negoci que no aconsegueix sinó hi ha una involucració de les persones.

Punt + En el camp de la formació, 23% del enquestats consideren que els seus treballadors tenen formació en habilitats digitals. Nivell baix en l’ús d’eines col·laboratives digitals

Punt – Dels entrevistats, el 53 % no coneix el grau de formació dels seus treballadors i tan sols l’ 11% afirma que els treballadors de la seva empresa tenen habilitats digitals.

  • Clients

En relació als clients hi ha una  dispersió absoluta en les accions digitals implementades sense que destaqui cap d’elles clarament

Punt + El 88% tenen una estratègia digital en canals digitals enfocats a l’estratègia de marca i productes que potencien l’escolta, la conversa i la relació.

Punt –  El 19 % dels professionals  dels enquestats  no fa ús de cap eina ni canal digital que ajudi a situar als seus clients en el centre de la seva estratègia

  • Negoci digital

La disrupció  en la transformació de models de negoci encara no és una realitat per a les empreses.

Punt + Entre un 20 – 50 % del ingressos de les empreses provenen d’Internet.

Punt –  El 35 % de les empreses encara es resisteix a donar un salt als entorns digitals: manifestant que la seva quota de negoci digital és menys del 20%.

index

Casos d’èxit

La presentació de l’estudi va concloure amb una taula rodona amb 3 líders digitals que van compartir els aspectes claus i els beneficis que ha suposat la transformació digital de la seva empresa i del seu model de negoci.

IMG_20170928_104729

 

Ramón Martín, CEO de Ricoh,  senyala que amb l’arribada de la crisi al 2012 RICOH va tenir l’oportunitat de transformació buscant nínxols de mercat en l’àmbit de la tecnologia a partir de clients i involucrant a tot l’equip de directius en el procés de canvi

Alex Morales, CEO de Grup Novolux (sector de la distribució) és un exemple de model de negoci tradicional que s’ha transformat digitalment a través de l’empoderament digital dels seus equips col·laborant estretament proveïdors i clients-

Josep Ramón Sanromá, CEO de l’ Institut Català de Finances (ICF) que va canviar el model de negoci basat en el finançament públic al privat. Això va suposar una transformació de l’entitat pública digitalitzant processos interns , realitzant canvis en els espais de treball i formació dels treballadors

Si estàs interessat/da en l’estudi, pots descarregar te’l en el següent l’enllaç

banner_ebookhttp://incipy.com/ebooks/Estudio_Indice_Madure

 

Via @nuriallb

 

Publicat per Núria Lloret

Dinamitzadora digital al Punttic Muntanyola Emprenedoria Granollers

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: